
تاریخ پخش: 15/11/94
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
بینندههای عزیز بحث را زمانی پای تلویزیون میبینند که پانزده بهمن است، در دههی فجر هستیم. من هم دیروز فکر کردم که چه بگویم؟ چون سی و چهار و پنج سال است که به مناسبت دههی فجر یک صحبتهایی کردهایم. به ذهنم آمد، ویژگیهای انقلابهای ما با همهی انقلابهای دنیا چیست؟ یک بحث فشرده قرآنی و بدون تعصب! ما قبول داریم که در نظام ما ضعفها و عیبها و نقصها و آسیبهای اجتماعی و یک عیبهایی هم داریم ولی باید کنار هم بگذاریم و بسنجیم.
ویژگیهای انقلاب ما! بسم الله الرحمن الرحیم. امتیازات انقلاب ایران بر همهی انقلابها!
1- انقلاب اسلامی با رهبریت مرجع تقلید و هدف الهی
1- رهبر مرجع تقلید است. این مهم است. مرجع تقلید چه کسی است؟ میگوییم باید سعی کنیم اعلم باشد. یا اگر یقین نداریم که بگوییم والله و بالله اعلم است، جزء کسانی باشد که در ردیف اعلمها باشد. یعنی باسوادترین باشد. هر کسی هم مرجع تقلید نمیشود. مرجع تقلید چند شرط دارد. باسوادترین، باتقواترین، بیهوسترین، خوشسابقهترین، ترین، ترین، ترین... رهبریاش اینطور نیست که یک حزبی، یک قبیلهای، یک نژادی و یک کودتایی باشد. رهبرش مرجعی است که فقیه، عادل و بیهوس است. این امتیاز اول است.
2- هدف فقط خداست. خیلی هدف به کارها ارزش میدهد. چاقوکش و جراح هر دو شکم پاره میکنند. هم چاقوکش شکم پاره میکند و هم جراح، ولی هدفهایشان فرق میکند. چاقوکش میخواهد بکشد و جراح میخواهد عمل جراحی انجام دهد. نقل شد که یکی از همسایههای حضرت امام روضه داشت، میآمد از کوچه که برود، میدید که این خانه روضه است، ولی رد میشد و به خانهی خودش میرفت. یک نفر به ایشان گفت آقا این همسایهی شما است، روضه میخواند، وقتی هم شما رد میشوید، توقعش این است که شما یک سری به روضهاش بزنید. گفت: نمیروم به خاطر همین توقعش است. میخواهم برای خدا بروم. نه به خاطر اینکه این دم در خانه ایستاده است و نگاه میکند. چون دم در خانه ایستاده است و نگاه میکند، من به خاطر نگاه او نمیخوام در رودربایستی گیر کنم. میخواهم برای خدا بروم. این خیلی مهم است.
یک قصه بگویم. حضرت امیر(علیهالسلام) مهمان بود. آمد منزل و یک چیزی خورد و رفت. فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) به او گفت: شما امشب مهمان هستید، چرا غذا میخورید؟ گفت: گرسنه هستم. نگرانم که به خاطر سور به مهمانی بروم. برای شام بروم. برای شام نمیخواهم بروم. میآیم یک چیزی میخورم که اگر میروم، چون یک مؤمن من را دعوت کرده است، به خاطر دعوت مؤمن میروم. نه به خاطر شام. آخر به کسی گفتند: برویم روضه، گفتم: من شام خوردهام. این پیداست به خاطر شام روضه میرود. هدف فقط خدا باشد.
2- کار برای خدا با واسطههای الهی
البته حالا وقتی هم که میگوییم: فقط خدا! واسطههای خدایی هم اشکالی ندارد. آخر ما یک مشکلی با وهابیها داریم. وهابیهایی که آن عالم بزرگوار را کشتند. بد نیست که پوکی وهابیت را در یک دقیقه بگویم. وهابیها میگویند: جز خدا به سراغ هر کس بروی شرک است. فقط خدا! وقتی میگوییم: فقط خدا یعنی چه؟ یعنی اگر شما بگویی: یا محمد! شرک است. باید بگویی: یاالله! بگویی: یا علی! شرک است. فقط باید بگویی: یاالله! فقط بگو: یاالله! بگویی: یا محمد! یا علی! یا فاطمه! یا حسن! یا حسین! یا مهدی! همه شرک است. این حرف وهابیها است. حالا ببینید چقدر پوک است. قرآن در نماز میگوید: فقط کمک از تو! آیهاش چیست؟ میگوید: «وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» (فاتحه/5) «إِیَّاکَ» یعنی فقط! میگوییم: آهای وهابی، تو که میگویی: فقط خدا! در نماز هم میگوییم: فقط از خدا کمک میخواهیم. «وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» پس چرا خدایی که میگوید: فقط از تو، فقط از تو، فقط از تو، بعد میگوید: «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» (بقره/153) یعنی از صبر و نماز هم کمک بگیرید. مگر نمیگویید: فقط خدا! در قرآن هم میگوید: فقط از خدا! «وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» یعنی فقط از خدا کمک میخواهیم. پس چرا در آیهی دیگر میگوید: از صبر و صلاة هم استعانت بجویید؟ پس مانعی ندارد که ما هم توحید را قبول داریم. فقط خدا را قبول داریم. هم واسطههای الهی را قبول داریم. نه بت! بت جماد است مجسمه است. واسطههایی که خدا اجازه داده است.
یک چیز دیگر هم برای «فقط خدا» بگویم. در قرآن میفرماید: این پرنده را فقط خدا حفظ کرده است. «مَا یُمْسِکُهُنَّ إِلَّا اللَّـهُ» (نحل/79) یا «مَا یُمْسِکُهُنَّ إِلَّا الرَّحْمَـٰنُ» (ملک/19) آیهی دیگر است. «إِلَّا اللَّـهُ» یعنی فقط خدا! فقط خدا این پرنده را در هوا نگه داشته است. فقط رحمان این پرنده را نگه داشته است. پس چرا در آیهی دیگر میفرماید: «یَطِیرُ» این پرندهای که در هوا ایستاده است. «یَطِیرُ بِجَنَاحَیْهِ» (انعام/38) با بالهایش ایستاده است. بال دارد که ایستاده است. یعنی درست است که قرآن میگوید: فقط خدا! فقط خدا! اما در جای دیگر میگوید: اما همین خدا کاری را هم که انجام میدهد، توسط دو بال انجام میدهد. مانعی ندارد که ما بگوییم: فقط خدا! اما متوسل به اولیای خدا هم بشویم. ما میگوییم: فقط خدا پرنده را نگه داشته است، اما مانعی ندارد که این خدایی که پرنده را نگه داشته است، توسط دو تا بال نگهدارد. در نماز میگوییم: فقط از خدا کمک بخواهیم. اما همین قرآنی که میگوید: فقط از خدا کمک بخواهید، میگوید: از صبر و صلاة هم کمک بخواهید. این پوکی حرف وهابیت است. آن وقت سر این موضوع سر میبرند. اعدام میکنند.
برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

راه قرآن برای حل اختلافات خانوادگی(1)
تاریخ پخش: 01/11/94
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
یک آمپول زن بود، این گاهی قاطی میکرد. سمت راست را پنبه میمالید، آمپول را سمت چپ میزد. حالا آن آمپول زن در مملکت ما چند میلیون شده است. قاطی میکنیم. جای دیگر میخارد، جای دیگر را میخارانیم. قاطی میکنیم. آن کسی که ما را خلق کرده است، میگوید: باید زود ازدواج کنید. زن و دختر باید عادت ماهیانهاش را در خانه شوهرش ببیند. لیسانس بت نیست. سربازی بت نیست. قرآن یک آیه دارد، فکر میکنم حفظ باشید.
1- همسر، همچون لباس برای انسان
قرآن میگوید: «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ» (بقره/187) اگر ما به همین آیه عمل کنیم، خوب میشود. «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» حدود پنجاه نکته در این آیه هست. زن و شوهر لباس هستند. یعنی چه؟ خدا از اینکه میگوید: لباس هستند، چه میخواهد بگوید؟ میخواهد بگوید: لباس غنی و فقیر ندارد، فقیر هم باید لباس داشته باشد. ما میگوییم: نه! فعلاً برو و یک کاسبی پیدا کن، پولی، خانهای، رهنی، زندگیات که جور شد، حالا بیا و داماد شو! وقتی میگوید: لباس است یعنی چه؟ یعنی فقیر، فقیر، فقیر، هم باید لباس داشته باشد. و باید اگر کسی برهنه است، پولدارها بیایند و پول بدهند و لباس برایش تهیه کنند. ما به قرآن عمل نکردیم و حالا راه افتادهایم که چه کار کنیم. والله بالله تالله، دانشگاههای دنیا هم مشکل را حل نمیکنند. روبروی چشمتان جانباختگان منا را دیدید! یمن را دیدید. بحرین را دیدید. سعودی را دیدید. و چهار سال انفجارهای در سوریه و عراق و افغانستان را دیدید. تمام دکترهای حقوق خفه شدهاند. من در ذهنم بوده است که یک تابوت درست کنم. رویش بنویسند: دکترای حقوق! راهپیمایی کنند. از این به بعد دیگر نگویید: حقوقدانان! بگویید: مرحوم حقوقدانان! حقوقدانی در دنیا وجود ندارد. چون همهشان خفه شدهاند، الا! یک الا میگوییم برای اینکه شاید یکی باشد. یعنی اینها در منا آدم نبودند؟ یمنیها آدم نیستند؟ یک انفجار در پاریس را باید همهی دنیا داد بزنند، صد انفجار در جای دیگر را همه ساکت باشند؟ اگر دنیای حقوق میخواست نجات بدهد، اینها یک عاروقی زده بودند. هیچ خاصیتی ندارند. وجودشان با عدمشان فرقی ندارد. خیلی از سیاسیون هم همینطور هستند. خیلی از روانشناسها هم همینطور هستند. من دوستی دارم، او را میشناسم. پیش روانشناس رفته است، گفته است، با شوهرم چنین هستم، گفته است: طلاق بگیر! یکی دیگر بگیر! چنین میگوید: طلاق بگیر، مثل اینکه میگوید: آدامس بخور. اصلاً طلاق برای ما ساده شده است. در آمریکا طلاق گرفتن مثل تاکسی گرفتن در ایران است. قوانینی که درست میکنیم که هر چه مرد دارد، نصفش را به زن بدهد، زن میگوید: خیلی خوب! طلاق میگیرم و نصف مال را میگیرم. به هوای اینکه نصف اموال شوهرش را بگیرد، تقاضای طلاق میکند، نصفش را میگیرد، فکر میکند فردا صبح یک شوهر دیگر پیدا میشود. فکر نمیکند که ممکن است...
من در آمریکا ماه رمضان منبر میرفتم. جمعیتی انبوه زنان مطلقه و انبوه مردهای طلاق داده شده، اینها به هوای اینکه به پول برسند، طلاق میگیرند، نصف پول شوهرشان را میگیرند، شوهر ندارند، بعد میبینند که مسأله شوهر با پول حل نمیشود. اشتباه کردهاند. دنیا اشتباه کرده است و ما هم به دنبال دنیا هستیم. یک چند نفر باید آدم پیدا کنند، جگردار، جرأتدار، تمام قوانینی که ضد عقل است و ضد وحی است، کنار بگذارند و ما اصلاً کار به بین الملل نداشته باشیم. آقا وقتی شما تشنه هستی، خوب تشنه هستی.
حالا ببینیم قوانین بین الملل چه میگوید؟ بنده را دعوت کردند، هشتصد تا استاد دانشگاه در طرقبه، هتل طرقبه از همین ایران هم آمده بودند. من را هم برای سخنرانی دعوت کردند. گفتم: موضوع چیست؟ گفتند: روانشناسی ازدواج است. گفت: تو را به حضرت عباس ازدواج روانشناسی میخواهد؟ آدم خودش نمیفهمم که چه وقت همسر میخواهد؟ بروید و فردا یک سمینار دیگر درست کنید. روانشناسی عطش! آدم نمیفهمد که چه وقت تشنه است؟ روانشناسی سرما! آدم نمیفهمد که سرما است؟ آخر بدیهیات روانشناسی نمیخواهد. یک کسی گفته است که انشاءالله خیر از عمرت نبینی، خیر از پولت نبینی، هی سمینار، سمینار، دکتر حقوق، دکتر روانشناس، آخرش هم این بلایی میشود که دنیا در آن مانده است و ما هم به دنبال آن هستیم و میبینیم خودش در آن مانده است. باید برگردیم.
یک آیهای را من برایتان امروز تفسیر میکنم. تا ببینید چقدر تا به الان کلاه سرمان رفته است. صلواتی بفرستید.
برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید
شامل پنج عدد پرداخت کننده که با چرخش دندان ها را پولیش می کنند.
» برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر این محصول اینجا را کلیک کنید ...
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن
پاسخ درسهایی از قرآن با موضوع:راه قرآن برای حل اختلافات خانوادگی(1)
تاریخ آغاز:1394/11/01
تاریخ پایان:1394/11/08
دوست داری قبل از دیدن پاسخها، متن درسهایی از قرآن این هفته را مطالعه نمایید؟ پس کلیک کن
عضویت در کانال تلگرام:https://telegram.me/joinchat/ChG-eDzGdfTpRz0gSU9qww
پاسخ سوالات درسهایی ازقرآن درادامه مطلب...
فروش ویژه مانتو کبریتی پاتریسا

مانتو کبریتی پاتریسا. کیفیت و طراحی بی نظیر
انتخاب خانم های شیک پوش و مشکل پسند
مانتو پاتریسا در دو رنگ نوک مدادی و کرم ارائه شده در چهار سایز 38.40.42.44
شما هنگام تکمیل فرم سفارش می توانید رنگ و سایز مورد نظر را انتخاب کنید.
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن
پاسخ درسهایی از قرآن با موضوع:خودکفایی و پویایی، نشانه رشد جامعه اسلامی
تاریخ آغاز:1394/10/24
تاریخ پایان:1394/10/30
دوست داری قبل از دیدن پاسخها، متن درسهایی از قرآن این هفته را مطالعه نمایید؟ پس کلیک کن
عضویت در کانال تلگرام: https://telegram.me/joinchat/ChG-eDzGdfTpRz0gSU9qww
پاسخ سوالات درسهایی ازقرآن درادامه مطلب...
پویایی، نشانه رشد جامعه اسلامی، خودکفایی نشانه رشد جامعه اسلامی، متن مسابقه درسهایی از قرآن، درسهایی از قرآن، ، سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن، پاسخ مسابقه درسهایی از قرآن، پاسخ مسابقه درسهایی ازقرآن، خودکفایی و پویایی، خودکفایی و پویایی، نشانه رشد